Dua Kali Kecewa

"Tak lama lagi tahun baru.Selalunya tahun baru kita sambut dengan meriah,ada persembahan.Kamu semua nak buat persembahan,nyanyi-nyanyi macam tahun 1,2 dan 3 dulu?",tanya cikgu kurus berambut blonde itu.

"Taknak!".kata Mus.
"Kami semua dah besar panjang",kata aku,spontan.

"Kita ada lagu baru yang best-best..Dewan pun dah baru.Ada muzik semua,macam artis.",kata cikgu berambut blonde yang kurus itu.

"Taknak!".Kata Zura.Geleng-geleng kepala.
"Macam budak-budak,buat barisan atas pentas,nyanyi-nyanyi.",tambah Kak Huda.

Yang lain ada yang tersengih,ada yang buat bunyi,ada yang tarik muka.

"Saya kecewa dengan kamu semua.Kamu semua fikir dulu,lain kali saya akan tanya lagi.",kata cikgu kurus berambut blonde itu.

"Jangan..NANTI KECEWA DUA KALI..",kata aku,dalam hati...

*Dialog ini telah diringkaskan.Kali ini kami taknak mengalah kepada cikgu blonde yang kurus,yang tak sporting itu.Kami perlukan anjakan paradigma.

1 comments:

jiGOMorrison said...

Bro, buku yang aku kirim dah sampai ke tangan kau? Memang aku bagi 2 naskhah. Beli 1, percuma 1. Untuk masa terhad saja. Dah habis baca?