Konvoi Rock Riders

Ini hari Rock Riders ada anjur konvoi sempena perasmian pasar tani mega teman FAMA di Tunjong, Kota Bharu. Ini hari juga gua dapat off hari minggu selepas sebulan ulang alik kurang lebih 40km, kerja tak henti-henti. Awek cun buah hati gua pula post-call hari ni, tak larat lagi nak ke mana-mana. Jadi dengan tanpa segan silunya gua join konvoi berkenaan.

Jam 9 pagi berkumpul, jam 9.30 gerak. Ada dekat 50 buah gua rasa - yang easy, yang naked, yang sport, semua ada. 5-6 buah polis trafik iring beb. Lintang motor depan kereta, sekat-sekat jalan. Memang bikin panas. Maaflah kalau lu salah seorang drebar kereta-kereta tu.

Gua pula tertinggal beg duit, lesen tak bawa. Tak boleh lah nak tunggu lama-lama. Mujur menang cabutan bertuah. Dapat lah Maggi sebungkus dengan madu satu botol. Kamera gua bawa, tapi bateri pula tertinggal. Tak dapat ambil gambar bukti.

Lain hari kalau ada aktiviti macam ni gua nak join lagi, walaupun segan juga sebenarnya - motor orang lain semua vroom-vroom, motor gua preng-preng saja. Nanti dah jadi pakar gua nak angkat motor lagi besar. CBR 100 mungkin.

P/s : Entri pasal motor kenalah cakap lu-gua. Awak-saya, you-i rasa tak kena pula.heh!

Suka entri ini? Kliklah mana-mana butang di bawah untuk kongsi dengan rakan yang lain pula.heh!

2 comments:

jeb said...

gua rasa madu dengan maggi tak kena bro..tak boleh masuk..

madu dengan bini pon tak masuk gak..lu kena faham tu

Mohafiz MH, M.D. said...

gua pun tatau apa maksud tersurat depa kasi maggi dan madu.

tapi kalau madu lagi satu boleh masuk jib ngan bini..tambah lak telur ayam kampung sbijik.pergh.hahah