Itu Hari Aku Eksiden

Photo & Video Sharing by SmugMug Itu hari, 2 April. Aku sauk jeket putih Gerd Muller, aku sarung gloves Bell, aku pakai fullface Grayfosh. Di belakang kupikul beg berisi baju, berus gigi, minyak rambut, stethoscope dan lain-lain. Dalam kepala terngiang-ngiang lagu Menuju Impian dendangan Kaza. Memang feeling gila-gila remaja habis.heh!

Jalan lembab, udara nyaman, aku syak semalam hujan. Aku membelah keheningan pagi. Si Aprilia masih dalam pantang. Meter 6000-7000rpm saja. Belok sana belok sini, lupa yang aku ni rabun ayam. Kat depan ada jambatan tak siap. Dah dekat baru aku perasan kereta-kereta dah perlahan, dan jalan dah jadi satu arah.

Aku brek, terus terbabas. Aku dan Aprilia terseret dengan aku melekat di situ. Sebijik macam adegan jatuh di MotoGP, kalau kau dapat bayangkan. Cuma tiada api memercik dan tayar-tayar kat tepi sahaja, hanya kepala jambatan yang aku nyaris-nyaris nak merempuhnya. Aprilia calar balar, signal tercabut, gear patah.

Aku? Alhamdulillah. Calar kaki sedikit sahaja, dengan jari kelingking yang sampai sekarang tak boleh nak bengkok. Tunggu kereta sampai, si Aprilia aku tinggal, terus sambung perjalanan, ke Tanah Merah, untuk oncall hari itu.

Mahu saja aku EL tapi siapa nak ganti? Kami berdua sahaja yang mereka hantar. Oncall selang sehari selama sebulan, during my time punya pasal. Pergi pagi ni balik petang esok. Agak-agak bila aku boleh pergi repair?

Apa-apahal, hidup mesti terus. I love my job!!

Suka entri ini? Kliklah mana-mana butang di bawah untuk kongsi dengan rakan yang lain pula.heh!

4 comments:

Anonymous said...

hehe..macam valentino rossi mat pih

afifi lubis said...

hoho paka aprilia..xhajok doh kito ggendong..

jenanese said...

gilo...dah eksiden, sanggup gi keje lagi..mmg true la ko pih

Mohafiz MH, M.D. said...

noni : the doctor kalau jatuh lagi dasat.berapi2.eheh

pi : sihat boh? lama tak jupo. padahal rumah dekat jah.eheh

jeb : nak wat camne je.housemen ada 2 je kat situ.kalau aku EL partner aku yg postcall terpaksa oncall