Selamat Datang Pelajar Baru Ke VSMU

Seramai lebih kurang 30 orang pelajar baru telah selamat menjejakkan kaki di bumi Volgograd aka Stalingrad The Heroic City ini.Hari ini insyaAllah akan diadakan sesi orientasi (untuk berkenalan kononnya).Semua warga Malaysia di jemput datang ke hostel Hiroshima untuk tujuan tersebut.Dan aku?inyaAllah tak pergi.

Memang bagus tujuan nak berkenalan tu.Aku cuba bayangkan situasi orientasi tu-->ramai2 datang hostel,tengok slideshow.kemudian junior berjumpa senior.dan kita pun hulur tangan sambil tersengih, “hai,saya Matpih”.junior pun ambil pensel dan cuba lukis muka kitorang.takut nanti lupa pula.Masa masuk matrikulasi Kedah dulu aku amat bengkek dengan orientasi.tapi tu pendapat masing2.amat subjektif.

Adib cakap, “pergilah.nanti kalau jumpa tepi jalan,junior tak tegur,marah pulak”..hm..aku macam tak kisah dah sekarang.Nak tegur,tegur..taknak tegur sudah.lagipun budak2 baru sampai ni malu2 sikit (bukan sombong).Nanti kalau nak kenal,kenallah tu.Cinta tak perlu dipaksa.

Kepada pelajar-pelajar baru,selamat menjalani hidup manusia normal di bumi Volgograd yang indah permai ini.amin..

0 comments: