Seteru Kita - Zionisme dan Kuncu-kuncu

Kita tidak memerangi keseluruhan Yahudi. Tidak. Kita tidak memusuhi kaum yang kita dibolehkan mengahwini, dan makan sembelihan mereka ini*. Kita mencintai kedamaian, mana mungkin kita memerangi sesetengah kelompok Yahudi yang mementingkan keamanan. Mana mungkin kita memerangi sesetengah mereka yang baik, yang turut menentang penubuhan negara Israel.
We broke them up into sections on this earth. There are among them some that are the righteous, and some that are the opposite. We have tried them with both prosperity and adversity: In order that they might turn (to us). Al-A'raf 7:168
Yang kita perangi ialah Zionisme, pengikut-pengikut fahaman mereka, tidak kira Yahudi, Kristian atau apa agama dan bangsa. Kita memerangi mereka yang membuat onar, dan mengganggu keharmonian kita. Ya. Mereka yang memulakan perang ini dengan merampas dan merompak bumi Palestin, untuk membina negara haram mereka**.
Fight in the cause of Allah those who fight you, but do not transgress limits; for Allah loveth not transgressors. Al-Baqarah 2:190
Sebagaimana kita marah apabila semua Muslim dilabel sebagai pengganas, begitu juga mereka apabila kita melabel semua Yahudi itu Zionis. Jadi kenalilah musuh kita.

:: NOTA KAKI ::*Ada buku berkenaan sembelihan ahli kitab yang tak rugi kalau kau baca - di sini.
**Sebelum munculnya fahaman Zionisme, penganut Islam, Yahudi dan Kristian hidup dengan aman di bumi Palestin. Kau boleh lihat peta ini. Melalui peta ini pula kau akan tahu mengapa Israel dikatakan negara haram. Penghargaan buat Muhanna dan Hilmi.

0 comments: