Mat Tom dan Ipin Dalam Kenangan

“Ish..siapalah dia ni..tak silap aku tuan aku pompuan..ni laki mana pula?kenapa tempat ni macam lain..aku di mana ni?ah,biarlah..apa2 pun baik aku menyorok dulu”
Mat Tompok Mungkin itulah kata2 Mat Tom pada minggu2 pertama menetap di rumahku..sebab itulah kadangkala tidak dapat dikesan lantaran menyorok di bawah sofa,atas almari dan di mana sahaja tempat persembunyian yang strategic.Tapi tu minggu pertama je.lepas2 tu ok dah..
Keluarga Bahagia tapi yang aku pelik,kenapa Tom tak boleh baik dengan Putri..Asyik nak gaduh je..kadang2 terpaksa aku jentik telinga Tom.Rara pula backup Putri..Putri pun dah macam fobia,tak berani nak keluar bilik..berak pun dalam sink.eheh,kelakar pulak bila fikir balik
Adakah Tom Gay?? Si Ipin pula rilek je..cool..suka aku tengok dia..lebih2 lagi bila si Tom kacau Ipin..Ipin bukan buat apa2..pasrah je..sekali tengok macam Garfield pula-gemuk dan malas,tapi comey..
'penatnye tengok movie',kata Ipin terhibur aku dengan gelagat kucing2 ni..kadang2 sampai tergelak sendiri.namun itu dulu..semasa cuti..sekarang cuti pun dah habis..esok dah start kelas..Si Ipin dan Mat Tom dah diambil balik.
Rara Tinggallah Putri,kucing aku yang kecil molek dan Rara yang masih tidak jelas status ‘Hak Milik,Penjagaan dan Pemberian Makanan’nya.takpe la.hidup mesti terus..orang pemurah murah rezeki,kan ai? =)
Putri Yang Fotogenik
Semoga semester baru ni penuh dengan warna-warni ceria kehidupan.Peace

*lagi aksi mereka?klik di sini.

3 comments:

Anonymous said...

kiutttttt!!!!putri kiut!!1kemslm putri des..

Mohafiz MH, M.D. said...

adik silap tengok ni..putri gambar bawah sekali..bukan atas sekali

Anonymous said...

kamu bagi kucing ni makan ape? gawd comeyyy nyoh!