Russian Winter - Jarang Dapat Kita Lihat



Semalam, 3 Mac. Kalau ikut kalendar sepatutnya sudah masuk musim bunga. Tapi siapalah kita untuk menetapkannya. Salji turun dengan lebat. Jalan jadi beku, kereta tak dapat nak bergerak. Jalan jadi sesak.

Aku kata, kita orang tolong juga, tolak kereta yang sangkut tu. Ada orang kata, kereta tu tayar Dunlop pun tak lekat, takkan tapak kasut kau boleh lekat, nak tolak kereta tu.

Cis! Mestilah jauh beza manusia, ciptaan maha Pencipta, dengan kereta, yang dicipta manusia.

Aku tak pandai nak berdebat. Kalau cakap banyak nanti, takut tangan yang naik. Apa kata kau tengok sendiri video tu.

Apa pun, peristiwa tu menarik, jarang dapat kita lihat.

::NOTA KAKI::Baru aku sedar, badanku semakin memberat, perutku semakin sihat dan sendi-sendiku semakin berkarat. Heh!

4 comments:

Anonymous said...

uh.. cuaca yg makin tk menentu skrg..

diorg beli tayar yg tk ori kot tu.. skrg inflasi...
nth2 bl tayar kt karusel.. byk je aku tgk tayar kt sana hr tu

Izyan de' Nerd said...

kitorg kat sini pon tetiba je salji. sangat pelik. lebat pulak tu. masa musim salji tak salji pulak.

N.HIDAYAT said...

kuasa tuhan, siapa yg dapat halang...best nye dapat merasa 4 musim..

Mohafiz MH, M.D. said...

yanti,
diorang guna tayar summer tu.

izyan,
ni 1st time aku tengok keta sangkut kat ais.haha

chenta,
best sekejap saja, lebih2 lagi kalau winter..Masa mula2 baru kenal salji dulu je best.eheh