Antara Yang Kecil Ada Yang Besar

Udang saiz sederhana, 109.90 Rubles. Udang saiz besar tidaklah besar mana, 129.90 Rubles. Aku cedok udang saiz sederhana, masuk dalam plastik, timbang, tampal tanda harga dan terus ke kaunter.

Si cashier tak percaya yang aku ambil tu udang saiz sederhana. Dia kata aku ambil udang saiz besar tidaklah besar mana. Ini maknanya dia dah tuduh aku menipu, mempersoalkan kredibiliti aku dan buat aku malu.

Kalau aku peguam, dah lama lama aku saman kau. Ptuih!!


* * * * * * *


Semalam aku nak forward perkembangan Masjid Kirovsky. Macam biasalah,'Broadcast an IM to this group..'

Baru tulis salam, aku dah tekan enter. Niat di hati nak buat baris lain. Lupa pula dia terus hantar. Ada lah dekat 20 orang yang menyahut. Penuh skrin ni dengan tetingkap Yahoo Messenger. Bertuah dapat kawan-kawan yang prihatin macam kalian. Sungguh!

Apa-apa hal, kepada sesiapa yang rasa ringan tangan nak sedekah untuk Masjid Lavrovaya Kirovsky, silalah klik di sini. Banyak lagi duit yang kita perlu, nak buat masjid ni.

5 comments:

N.HIDAYAT said...

saman jgn x saman!=p

Anonymous said...

hoho.. ape la makcik cashier tu..
mata keliput kot..

tu la ko..
hntr ym 'Salam' je..
gaye mcm formal.. siap S huruf besar tu..
pastu hilang nth ke mn

??

Mohafiz MH, M.D. said...

Chenta,
Cik lawyer, agak2 kalau masuk court leh menang tak?eheh

Yanti,
Aku rasa cashier tu racist la.haha.. Aku biasa tulis huruf besar kat kepala ayat. Yang bestnye, yang invisible pun menyahut..

Anonymous said...

aku la tu slah sorg jwb salam ko..kire aku ni prihatin la ni..haha

N.HIDAYAT said...

ada saksi buleh menang nie...haha

meh saye jadi lawyer utk anda..=p