Zinaida

Subjek baru - onkologi, yang belajar tentang kanser. Ya kanser, sel-sel yang merebak dengan tidak terkawal, membawa mudarat dan akan menyebabkan kematian, selalunya. Seperti juga budaya berpasangan dengan melampau sebelum berkahwin di kalangan pemuda Islam dan penggunaan wang dan penyalahgunaan kuasa dalam politik.

Bermula semalam, selama 10 hari kami terpaksa menaiki bas dari hujung ke hujung. 1 jam lebih kurang. Awek cun yang mengurat aku kata, baik dia kerja sambilan. Jadi konduktor. Aku kata, kalau begitu aku jadi drebar. Kami kemudiannya gelak, mengekek-mengekek. Heh!

Patient aku untuk cycle ni bernama Zinaida, nak sama dengan nama awek cun yang mengurat aku dulu.

2 comments:

Anonymous said...

Awek cun yang kini sudah jadi isterimu yang sah eh??

Haaa...I asked my parents pasal bisnes rambutan tu..diorang kata, untung ke...kos nak menghantar rambutan ke sana dah berkali ganda dari harga jualan dia...ummi dla kata, hari tu ada kawan dia nak hantar kuih raya ke sana berganda-ganda harganya dari harga kuih tu. Lebih baik buat sendiri kuih tu. Sudahnya adik dla menyampuk..katanya, hantar anak benih je la kalau macam tu..tanam pokok rambutan tu kat sana....hahahahaha....

p/s: tadi ada ayah patient macam muka mung la, pih..hehe

Mohafiz MH, M.D. said...

kalau nak untung kena student sini yang buat dila..balik bercuti, bawak rambutan 2-3 kilo, jual.eheh. Kalau pos via kapal 10kg=RM100 lebih kurang. sampai dalam masa 3 bulan.

hm..orang kata ada 7 orang muka sama dalam dunia ni.haha