Buah Idaman Ramai

Aku ingat aku nak jual buah. Ya, buah. Buah yang ramai orang suka tu. Mungkin kau ingat idea aku ni gila. Tapi aku tak kira, aku nak juga, aku nak juga.

Jangan takut nak cuba sesuatu yang baru, yang baik. Boleh saja kalau betul-betul usaha. Selagi tak cuba kita tak tahu. Positif lah sikit. Half full man, half full!

Aku rasa tak salah aku ambil kesempatan sedikit. Buah ni bukan buah sebarangan, dari Malaysia. Eksotik bagi orang sini. Susah nak dapat. Lagipun kesian orang-orang sini, asyik tengok buah yang sama saja.

Aku nak jual sepasang 250 Rubel. Kalau ikut duit sekarang 250 Rubel lebih kurang RM25. Tu baru sepasang. Kalau 13 pasang RM325. Kalau 100 pasang dah RM2500 . Kalau ratus-ratus, ribu-ribu pasang? Aku dah boleh pusing-pusing Europe. Bawa awek bini. Peh!

Mahal? Ni dah kira murah dah. Ini barang baik. Ranum, segar, lemak lagi berkrim. Aku pernah jumpa, dia orang jual dua pasang 540 Rubel. Cuba tengok gambar di bawah ni :

Rambutan 4 Biji 54o Rouble

Dah la kecut, buruk pula tu. Gila apa?

2 comments:

Anonymous said...

Oit. Serius ke nak jual buah berambut ni? Mana nak dapat supplier? Pos dari Malaysia? Dla ada kebun. Boleh je kalo nak jadi supplier. [Muka serius nih.]

Mohafiz MH, M.D. said...

ha kalau camtu cantek a..dila jadi supplier..buat je camne2 pun..kecut2 pun diorang akan beli.Untung 70-30 ok [muka serius jugak nih]