Gomo Kelate Gomo

Aku kenal stadium angkara abang aku yang bongsu. Masa tu budak-budak lagi. Ikut orang tua, tak payah bayar. Memang seronok malam pertama tu. Dengan rebana ubi, sorak penyokong fanatik. Hujan pula renyai-renyai.

Masa tu zaman Mario Gomez, dari Brazil atau Argentina, aku tak ingat. Halim Napi penjaga gol. Sepak bola tinggi-tinggi, jatuh dalam petak penalti sendiri, itu aku ingat. Hashim Mustapha belum ke Kedah lagi. Masih tersohor dengan lipat guntingnya.

Aku ikutlah juga perkembangan bola Malaysia masa tu. Kemudian aku masuk Jenan. Jadi budak skema, jarang tengok tivi, jarang beli surat khabar. Bola aku dah kurang layan.

Apa lagi aku nak cerita...

::NOTA KAKI::
Aku buat entri ni sebab nak berlagak sebenarnya. Kelantan layak ke pusingan kedua piala FA setelah mengalahkan Johor dengan agregat 4-3. Heh!

3 comments:

QifA said...

hashim mustapha power tu.hoho..

kedah plak hampeh tahun ni, tapi aku tetap sokong hijau kuning.

Mohafiz MH, M.D. said...

lepas masuk kedah dia kurang menyengat a..dah kurang lipat2..haha

Anonymous said...

ohooo..blagak ko...nnti aku tunggu kelantan lawan johor fc...nanti ko..hahahah..